domingo, 8 de diciembre de 2013

NUEVA

De Gemma Climent:

" En primer lloc, m’agradaria compartir amb vosaltres l’estupefacció en adonar-me’n que en la realització del mapa conceptual sobre els meus coneixements previs, sense ser-ne conscient, vaig adoptar una postura tecnodeterminista –vaig interpretar que era la societat qui anava a remolc de la tecnologia i no a l’inrevés–, que és la que he hagut de defensar durant el transcurs del debat.

No obstant això, he de dir també que a l’hora de fer les meves aportacions al debat, m’ha resultat bastant difícil propugnar l’esmentada concepció, ja que de vegades hi havia tesis o arguments del bàndol sociodeterminista en què hi estava d’acord.

D’altra banda i centrant-me en les indicacions de la síntesi, una idea que m’ha copsat i que, per tant, he adaptat a la meva manera d’entendre la pràctica educativa ha estat la que el company Felipe Domenech Macías ha sostingut en un dels seus arguments: “Todos los nuevos descubrimientos tienen cosas buenas y cosas malas a posteriori, pues nacen neutrales y sólo la mano del hombre es capaz de darles un sentido u otro”.

Aplicant aquesta idea en el marc escolar, crec que les TIC les tenim allí, al nostre abast, i la funció que adopten quant a la millora de les pràctiques educatives i, conseqüentment, quant a l’impuls per a l’assimilació dels aprenentatges per part dels infants, dependrà únicament i exclusiva de l’ús que nosaltres, com a docents i mediadors, en fem.

La meva participació al debat ha estat distribuïda entre les carpetes Tecnopart i Intel·ligència de la nevera i fractures, concretant en aquesta darrera carpeta, m’he centrat en el fil Intel·ligència de la nevera. Penso que les meves aportacions han estat ajustades als criteris d’avaluació, ja que crec que m’he cenyit al rol que defensava –tenint sempre present que des de la postura tecnodeterminista és la tecnologia qui arria la societat–, els meus arguments han estat fonamentats teòricament –i referenciats a posteriori segons la normativa APA–, he interactuat amb els companys i companyes, he extret les meves pròpies conclusions i, en última instància, també he seguit el model de Toulmin.

Finalment, tot i que és molt difícil ressaltar la participació de només un o un parell de companys/es, crec que tal i com ja he citat, el ha fet molt bones intervencions en els fils Fractura digital, ja que no només ha aportat molt bones argumentacions clares, fermes i concises, sinó que també ha obert molts interrogants, donant peu a futures discussions i confrontacions d’opinions. Altrament, també destacaria l’aportació de la Sonia Martín Fírvida en el fil Tecnopart perquè, tot i pertànyer al bàndol contrari al meu, va plantejar una tesi tan ben fonamentada que em va resultar molt difícil rebatre."

No hay comentarios:

Publicar un comentario