" 1) Amb relació al rol del professor m’ha agradat aquesta síntesi : El professor ha de ser un tècnic ja que es preocupa més pel COM ensenyar, mitjançant el mètode científic i la tecnologia, que no pas el QUÈ. No obstant, també ha de ser un artista ja que ha de ser creatiu amb les noves eines metodològiques que té a l'abast.
Aquesta
afirmació resumeix de forma clara i concreta, el rol i l’essència
del professor que avui en dia, hauria d’existir en les pràctiques
quotidianes escolars. A més, recull dues idees fonamentades en dues
concepcions diferents, és a dir, una des de la visió
tecnodeterminista i l’altra des de la sociodeterminista. De fet, al
llarg del debat s’ha demostrat com sempre s’han pogut trobar
arguments (independentment del bàndol) que justifiquessin una tesi i
que donessin explicacions vàlides a una mateixa qüestió
plantejada. Per tant, tot i que aquestes dues concepcions són
oposades, si la tesi defensada estava ven argumentada, ens trobàvem
en què les dues concepcions poden tenir una part de raó. En
conseqüència, això deixa palès la dificultat que hi ha en
discernir entre ciència, tecnologia i societat i per tant, dona
força a la noció de teixit sense costures que interrelaciona
estretament aquestes tres entitats.
Recuperant
l’afirmació inicial sobre el rol del professor i en conseqüència,
els processos educatius actuals, no hi ha dubte que aquests estan
canviant per l’aparició de les noves tecnologies.
Els
professors s’han vist immersos en noves formes d’ensenyament i
han hagut d’aprendre a familiaritzar-se amb aquests instruments que
durant el seu període d’educació no existien.
Gràcies
a l’ investigació i a l’avenç de la tecnologia, cada vegada els
continguts que ensenyen els mestres són més amplis i alhora es
poden presentar d’una manera més atractiva a partir d’imatges,
programes informàtics, etc. que permeten facilitar la comprensió
dels alumnes. A més, hi ha més disponibilitat de recursos per
accedir a la informació (Internet, televisió, diaris
electrònics...) i això comporta que els alumnes puguin adquirir més
coneixements fora de l’escola.
Avui
dia, els mestres mitjançant l’aplicació de les noves tecnologies
poden transmetre a l’alumne, de manera mes interactiva,
creativa i eficaç, els coneixements que cal assolir.
No
obstant, això implica que degut a la dinàmica dels canvis
socials, científics i tècnics al cap d’uns anys quedi
obsoleta la formació inicial del professorat, pel que fa que
l’educador ha d’adoptar el compromís de mantenir una formació
permanent que li permeti desenvolupar eficaçment la seva
activitat educativa.
2) Respecte al meu treball en aquesta primera PAC estic força satisfeta. He fet les intervencions demanades des del bàndol tecnodeterminista i m’he trobat en què depenen de les qüestions a tractar, m’ha resultat més fàcil o més difícil trobar arguments des de la meva concepció. En general, he gaudit d’aquest debat, que ha sigut complex però molt interessant.
3) Destaco les intervencions de ja que han aportat noves idees, han estat ben argumentades i en definitiva, demostren un treball personal important."
No hay comentarios:
Publicar un comentario