domingo, 8 de diciembre de 2013

DE ALBA

De Alba Sorolla:

" 1) Amb relació al rol del professor m’ha agradat aquesta síntesi : El professor ha de ser un tècnic ja que es preocupa més pel COM ensenyar, mitjançant el mètode científic i la tecnologia, que no pas el QUÈ. No obstant, també ha de ser un artista ja que ha de ser creatiu amb les noves eines metodològiques que té a l'abast.

Aquesta afirmació resumeix de forma clara i concreta, el rol i l’essència del professor que avui en dia, hauria d’existir en les pràctiques quotidianes escolars. A més, recull dues idees fonamentades en dues concepcions diferents, és a dir, una des de la visió tecnodeterminista i l’altra des de la sociodeterminista. De fet, al llarg del debat s’ha demostrat com sempre s’han pogut trobar arguments (independentment del bàndol) que justifiquessin una tesi i que donessin explicacions vàlides a una mateixa qüestió plantejada. Per tant, tot i que aquestes dues concepcions són oposades, si la tesi defensada estava ven argumentada, ens trobàvem en què les dues concepcions poden tenir una part de raó. En conseqüència, això deixa palès la dificultat que hi ha en discernir entre ciència, tecnologia i societat i per tant, dona força a la noció de teixit sense costures que interrelaciona estretament aquestes tres entitats.

Recuperant l’afirmació inicial sobre el rol del professor i en conseqüència, els processos educatius actuals, no hi ha dubte que aquests estan canviant per l’aparició de les noves tecnologies.

Els professors s’han vist immersos en noves formes d’ensenyament i han hagut d’aprendre a familiaritzar-se amb aquests instruments que durant el seu període d’educació no existien.

Gràcies a l’ investigació i a l’avenç de la tecnologia, cada vegada els continguts que ensenyen els mestres són més amplis i alhora es poden presentar d’una manera més atractiva a partir d’imatges, programes informàtics, etc. que permeten facilitar la comprensió dels alumnes. A més, hi ha més disponibilitat de recursos per accedir a la informació (Internet, televisió, diaris electrònics...) i això comporta que els alumnes puguin adquirir més coneixements fora de l’escola.

Avui dia, els mestres mitjançant l’aplicació de les noves tecnologies  poden  transmetre a l’alumne, de manera mes interactiva, creativa i eficaç, els coneixements que cal assolir.

No obstant, això implica que degut a  la dinàmica dels canvis socials, científics i tècnics  al cap d’uns anys quedi obsoleta la formació inicial del professorat, pel que fa que l’educador ha d’adoptar el compromís de mantenir una formació permanent que li permeti  desenvolupar eficaçment la seva activitat educativa.

2) Respecte al meu treball en aquesta primera PAC estic força satisfeta. He fet les intervencions demanades des del bàndol tecnodeterminista i m’he trobat en què depenen de les qüestions a tractar, m’ha resultat més fàcil o més difícil trobar arguments des de la meva concepció. En general, he gaudit d’aquest debat, que ha sigut complex però molt interessant.

3) Destaco les intervencions de   ja que han aportat noves idees, han estat ben argumentades i en definitiva, demostren un treball personal important."





No hay comentarios:

Publicar un comentario