domingo, 8 de diciembre de 2013

ALGUNAS MÁS

De R. CID

" La tecnologia forma part de la natura humana, els homes l’han creat i en cap cas són alienants. És l’ús que fem d’aquestes el que determina la seva bona utilitat.

En aquest debat hem trobat diferents exemples de com es poden fer servir les tecnologies que tenim ara. Des de un mecanisme d’oci i entreteniment (música, televisió, jocs online,...) fins a una eina que pot ajudar a que es produeixin canvis socials i defensar la vida de les persones, tal i com demana el cantant Bono a la seva conferència.

A la medicina actual han millorat molt la qualitat i el servei, però també es pot fer un ús abusiu que perjudiqui al pacient, com reflexa Sonia Martin al fil que parla del Tecnopart: “El número de cesáreas en España va en aumento y los partos cada vez son más medicalizados e inducidos. Estas prácticas no están exentas de inconvenientes por ello se deberían naturalizar lo máximo posible los partos.”

També tenim el clàssic exemple de quan Einstein va afavorir la fabricació de la bomba atòmica gràcies als seus descobriments en física nuclear, que van ser molt importants i que tenen moltes altres aplicacions no bèl·liques, tal i com diu 

En el cas de les TIC a les escoles, con diu la Mercè Palau, també hem vist casos d’una utilització poc profitosa, quan aquestes es fan servir únicament de manera mecànica o visual sense canviar les estratègies metodològiques. És a dir, posem pissarra digital en comptes de pissarra clàssica. Escrivim a ordinador en comptes de en paper, però seguim ensenyant de la mateixa manera que abans. En canvi, són més potents i efectives quan les fem servir per millorar la comunicació entre companys i/o mestres o per ensenyar als nostres alumnes a aprendre per si sols, i pensar de forma crítica i analítica"
                                                                       
Per acabar, m’agradaria destacar l’aportació del company Pedro Martínez, quan parla de que introduir les TIC a l’Àfrica és una utopia, tenint en compte que el 99% dels nens estudien al carrer. La seva argumentació principal és la falta de necessitat real de les noves tecnologies a les escoles d’Àfrica, quan encara no tenen cobertes les bàsiques (roba, aigua, salut,...). El cas de l’Àfrica és el més extrem però serveix per reflectir el principal problema que presenten algunes tecnologies que estan a l’abast del consumidor actual: creen necessitats inexistents en les persones, que a més a més, fan més gran la desigualtat social i la fractura digital entre les persones, com també ens fa pensar el company Felipe Domenech tan citat en el fòrum"

No hay comentarios:

Publicar un comentario