domingo, 8 de diciembre de 2013

EL RECONOCIMIENTO

De Georgina Bernal:

"En primer lloc com a frase o idea que m’ha impactat especialment, m’agradaria referir-me a dues idees molt senzilles en forma i crec que extremadament complexes en fons. La primera idea, extreta de l’article “Ciència, tecnologia i societat: nous interrogants per a la psicologia” de Domènech, M. i Tirado, F. (2002): “ els qui construeixen artefactes només tenen èxit si a més de considerar les qüestions de caràcter tècnic, també tenen en compte el context social, econòmic, polític i científic […]”. Per a mi aquestes línies assenyalen la dificultat de traçar la línia divisòria entre la postura socialdeterminista i la tecnodeterminista. Després de fer les intervencions al debat, m’he adonat de fins a quin punt societat, tecnologia i ciència interactuen i formen una amalgama en la que sembla impossible destriar-ne l’inici i el fi de cadascuna de les parts. 

La segona idea la aportava Bono, vocalista de U2, en la seva videoconferència (material consultable per el fil fractura digital) “ un dia internet ens va canviar la vida a tots”. No em deixa d’impressionar com a influenciat a tots els nivells i com ha fet canviar en major o menor mesura tot el gruix de la societat pràcticament mundial. No és l’espai adequat per a fer un anàlisi però sí que em fa pensar en com a canviat la societat arrel de la utilització d’internet i com a esdevingut un article quotidià i en molts sectors de primera necessitat. 

Pel que fa a les aportacions, em va tocar defensar la posició tecnodeterminista. En un primer moment no em vaig sentir gens còmode, però vaig procurar buscar arguments que en certa mesura creiés i exagerar-los per a poder defensar amb el màxim de coherència la meva postura. Amb les intervencions m’he adonat que tampoc es tant estrambòtica la posició tecnodeterminista, ja que sí que penso que anem absolutament a remolc del que la tecnologia ens marca i que estem sota la influència deliberada de tots aquells que comercialitzen tecnologia i ciència. Sense saber com ens creen certes necessitats de bens de consum i sense saber com els consumim. En tot cas no em decantaria completament per cap de les dues postures, les dues em semblen coherents i incoherents simultàniament. 

Vaig fer tres intervencions, dos en la carpeta d’escola, la primera referida als llibres de text i l’altre a la figura del mestre. I per últim vaig fer una última intervenció en el fil fractura digital. 
Pel que fa als companys, se’m fa difícil assenyalar-ne algun en concret, però em quedo amb les aportacions de , ja que m’han semblat molt ben explicades i argumentades i ben fonamentades"

No hay comentarios:

Publicar un comentario