domingo, 8 de diciembre de 2013

ALGUNOS COMENTARIOS FINALES SOBRE COMO FUÍ ELEGIDO POR LAS IDEAS MÁS INNOVADORAS Y LOS ARGUMENTOS MEJOR DEFENDIDOS EN EL ETERNO DEBATE SOCIODETERMINISTA VERSUS TECNODETERMINISTA

De Laura Bernà

"El fet d’haver participat en aquest debat acostat al treball final de l'assignatura des d’una postura tecnodeterminista m’ha permès valorar més  les TIC i també entendre que la TE no es limita únicament a l’àmbit de l’ensenyament. En aquest sentit, considero que com a psicopedagogs o docents cal propiciar la construcció del coneixement i això implica ensenyar a filtrar, ordenar i, analitzar tota la informació que proporcionen les TIC. El bombardeig informatiu és tan gran actualment que el professor/a ha d’adaptar-se a les noves circumstàncies introduint les TE com a eina educativa i entenent que no per tenir més informació tenim més coneixement sinó que aquest cal construir-lo i això requereix un procés. Per tant, el professor es converteix en el guia d’aquest procés d’E-A.

Vloro positivament les meves intervencions ja que pensava que em seria molt més difícil posicionar-me com a tecnodeterminista i, en canvi, me n’he sortit prou bé. No obstant, reconec que podia haver aprofundit més a l’hora d’argumentar les meves tesis. He intervingut d’acord amb les instruccions de la guia del debat, realitzant 3 intervencions en dos fils diferents i he intentat contraargumentar a un company.

Mencionar les intervencions del company ja que ha aportat idees des de la perspectiva tecnodeterminista que ha sabut argumentar molt bé i que, personalment, m’han fet reflexionar. Destacaria sobretot, la reflexió final que fa en la intervenció al fil de fractura digital"

No hay comentarios:

Publicar un comentario